wtorek, 29 grudnia 2015

Królowa i Faworytka

   


Tytuł "Królowa i Faworytka"
Tytuł oryginału "The Queen and Favourite"

Autor Kiera Cass
Liczba stron 208
Tłumaczenie Małgorzata Kaczarowska
Data wydania 2 grudnia 2015 
Wydawnictwo Jaguar
Cena okładkowa 34.90 zł
Ekranizacja NIE







   Uwaga! Spojlery z Elity i Jedynej!


   Epickie uwieńczenie książek Kiery na mojej półce. Na razie brakuje mi tylko Następczyni, ale myślę, że szybko to nadrobię. Te nowelki są genialne. Nie wiedziałam, że jakakolwiek książka Kiery Przebije Jedyną, ale chyba się jej udało.

   Królowa to expresowa wersja Eliminacji, które wygrała Amberly. Tłumaczy ona uwielbienie kochanej przez wszystkich królowej do surowego i bezwzględnego króla Clarksona. Po przeczytaniu tej nowelki już wiem, dlaczego Clarkson jest taki, a nie inny. Ale cieszę się, że Maxon wrodził się bardziej w matkę niż w ojca.

   Faworytka opowiada o początkach romansu Marlee z Carterem, oraz o tym, jak ich los potoczył się po odkryciu przez świat ich sekretu. Jest to bardzo wzruszająca część książki. Naprawdę łapie za serce.

   O dziwo w tym zbiorze mamy więcej nowelek niż podają w tytule. Kolejna nowelka nazywa się Celeste i tłumaczy nam zachowanie właśnie tytułowej Celeste. Ta nowela podzielona została na trzy części: przyjazd, pocałunek i rozstanie. Pokazuje przemianę Celeste z wyrachowanej modelki na dziewczynę pełną empatii i potrzebującej miłości.

   Czwartą już nowelką jest Pokojówka przybliżająca nam początki miłości Lucy i Aspena. Co tu dużo mówić. Oni są po prostu słodcy, a Lucy pasuje do Aspena dużo bardziej niż America.

   Nie wiem, czy następną część ksiażki można nazwać nowelką, ale zatytułowana jest Jedyna po epilogu. Akcja dzieje się dwa lata po rozpoczęciu Eliminacji Maxona, czyli w jego dwudzieste pierwsze urodziny. To opowiadanie jest bardzo urocze. Wszystkie opowiadania były świetne, wręcz idealne, ale to chyba najbardziej ścisnęło mnie za serce. Kocham Cię Maxonie, ale jeśli ja nie mogę Cię mieć to najlepsza dla Ciebie - zaraz po mnie - jest America.

   Przedostatnia część książki to Rywalki Co się z nimi stało mówiąca nam o losie Kriss, Natalie i Elise. Nie lubiłam ich, więc dla mnie okay, że zbytnio im się nie powiodło. Jestem wredna xD.

   Ostatnia część książki to - tak samo jak w przypadku Księcia i Gwardzisty - pytania do Kiery Cass. Niestety był tam spojler z Następczyni, której jeszcze nie czytałam. Także dupa.

   Jak już mówiłam, książka jest prześwietna. Dostaje 11/10. Kocham ją! Buziaki :*

4 komentarze:

  1. No i chciałam przeczytać, a zatrzymałam się na ostrzeżeniu. Haha A miałam takie dobre intencje :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha to, że się zatrzymałaś do czegoś zobowiązuje hahah. Kiedy czytasz Rywalki? :D

      Usuń
  2. Dostałam ją na święta i mam nadzieję że zaraz skończę, gdy zorientowałam się że jest opowieść Ami, to przestałam czytać historię królowej i zaczęłam Mer. xD teraz jestem w końcówce faworytki.

    OdpowiedzUsuń